Annons

Privat guide i Aqaba, Jordanien

Reseforum om Asien. Länder som Indien, Japan, Kina, Indonesien, Singapore, Taiwan, Malaysia, Laos, Kambodja, Jordanien och Vietnam mfl

Privat guide i Aqaba, Jordanien

Inläggav careli » sön 17 apr 2011, 16:08

Efter att ha besökt Aqaba sju gånger vill jag tipsa om en jättebra taxikille! Att göra utflykter med honom blir mycket billigare än att åka med resebolagen, och bra mycket roligare! Han har ett pris oavsett ni är två eller fyra, är ni fler så har han tillgång till minibuss. Han är rolig, omhändertagande, en säker bilförare och ni kan lita på honom till 100% (vilket är viktigt när man ska åka i timmar genom öknen). En fördel är att man inte är styrd av någon, ni kanske vill gå i Petra två timmar eller sex timmar, ni bestämmer. Han kör över hela Jordanien, Petra, Döda Havet, Amman, Mount Nebo, Madaba, Hot Spring, vart ni vill. Jag har åkt med honom över större delen av Jordanien så jag kan lova att han är toppen! Personligen tycker jag det känns tryggt med någon som talar språket, sen får man mycket information om landet av honom, han bor ju där så han vet det mesta. Vill ni ha hans nummer och mail eller vill ha tips om Aqaba så skicka mej ett mail: c-rosqvist@hotmail.com Jag uppdaterar detta den 15-6-15 så att ni vet att detta fortfarande gäller!
careli

Återgå till Asien