Norwegian har nu mer än 68 000 fans på sin Facebooksida. Därmed är Norwegians Facebook-fansite den största bland europeiska flygbolag. Näst störst är Lufthansa med 66 500, efterföljt av KLM med 63 500 fans.
Norwegian är Skandinaviens största lågprisflygbolag men på Facebook är Norwegian störst bland alla europeiska flygbolag. Norwegians Facebook-fansite har runt 68 000 medlemmar, och skaran växer för var dag. Sidan lanserades i juni 2009 och används idag flitigt i Norwegians dialog med kunderna för att informera om nya linjer, förändringar i tidtabellen och generella kundtjänstfrågor. Bolaget ger även fansen möjlighet att tävla om resor.
– Vi har en mycket god dialog med våra kunder genom Facebook och vi får fram bra och viktig information samt idéer. Några av de mest trofasta fansen är väldigt aktiva och svarar på frågor å våra vägnar, vilket är enormt roligt att se. De ger tips och information till andra fans på Facebooksidan. Det är fantastiskt att se hur villiga folk är att hjälpa varandra och oss med att nå ut med korrekt information, säger Åsa Larsson, pressansvarig för Norwegian.
Amerikanska flygbolaget Southwest Airlines är det flygbolag som har mest fans på sin Facebook sida, med 902 000 fans.